Blog Post

Ny nettbutikk på vei!

Skrevet av: Torbjørn Z. Bergen
Publisert dato: 5. oktober 2022

Info om pågående endringer i vår nettbutikk

Kjære kunde!


Vi arbeider med å implementere nye datasystem i Zareus Office, og du vil derfor kunne oppleve at nettbutikken vår ser og oppfører seg litt annerledes enn det du er vant til fra tidligere. En ny, moderne og brukervennlig nettbutikk er på vei - og den vil bidra til å gjøre hverdagen enklere, både for deg og for oss. I en kort overgangsperiode vil nettbutikken vår fungere litt annerledes enn du er vant til, men vi tar grep for å sikre at det ikke skal by på problemer for deg.


Dette skjer:

  • Tidligere har nettbutikken vist lagerstatus for butikken vår på Jevnaker. Nå viser nettbutikken ikke lenger butikklager på Jevnaker, men "nettlager", uten komplett oversikt alle varene som er tilgjengelig i butikken vår på Gran.
  • Det betyr at alle varer du får opp på lager i nettbutikken akkurat nå, er tilgjengelige for kjøp - men at de ikke er sortert etter hvilket lager varen befinner seg på. Det medfører også at "klikk og hent", som tidligere har hatt leveringstid på 30 minutter, nå har leveringstid neste virkedag ved bestilling før klokken 17:00.
  • For enkelte varer kan nettordre med lokal levering bli 1 virkedag forsinket. Vi har tidligere levert til Jevnaker samme dag ved ordre før 14:00. Det skal vi fortsette med! Enkelte nye varer er lagerført på Gran, og kan derfor bli restnotert til neste virkedag. 
  • Pakker som bestilles på nett med levering fra Posten eller Bring har alltid blitt sendt samme dag ved ordre før klokken 12:00. I enkelte tilfeller kan disse pakkene nå bli sendt etter klokken 17:00, og dermed være 1 virkedag senere fremme enn normalt.


Ny nettbutikk er forventet i løpet av oktober 2022. Etter oppdateringen kommer nye muligheter til nettbutikken vår:

  • Større utvalg
  • Egen innlogging for hver bruker, med tilgang til bedriftens avtalepriser
  • Detaljert lagerstatus på Gran og Jevnaker, i tillegg til nettlager og bestillingsvarer
  • Mulighet til å benytte kundekonto i butikk, selv om du ønsker å betale med kort/kontant


Vi beklager ulempene som oppstår i overgangsfasen, men er sikre på at oppdateringen vil gjøre det både enklere, raskere og rimeligere for deg som kunde. I tillegg vil vi kunne by på et større og mer detaljert utvalg, en langt bedre selvbetjeningsløsning og raskere etablering av nye kundekontoer.


Nettbutikken fungerer som før, men du kan oppleve at enkelte varer blir inntil 1 virkedag forsinket, og at enkelte varer du tidligere har kjøpt i en overgangsperiode ikke er tilgjengelig for netthandel.

Har du spørsmål, er vi her for å hjelpe! For netthandel, ring 32 12 12 00, eller kontakt din lokale butikk: Jevnaker, 61 31 10 00. Gran, 61 33 20 00.

Av Torbjørn Zareus Bergen 28. januar 2025
Vi får i disse dager mange henvendelser fra kunder som har fått beskjed fra datamaskinen sin om at det er på tide med en oppgradering til Windows 11. Hva bør du gjøre - og hvordan kan vi hjelpe deg?
Av Torbjørn Zareus Bergen 30. november 2024
Julegata er åpnet, vinduene er pyntet, og nå går dagene fort frem mot jul.
Av Madeleine H. Edvardsen 1. november 2024
Klar for julehandelen?
Se flere artikler
Share by: